نوشته شده توسط : شبکه من و تو

سلام دوستای عزیز

بعد از اینکه شبکه من و تو تاسیس شد و با پخش برنامه های مختلفش شروع به کار کرد احساس وظیفه کردم که در مورد عوامل این شبکه و برنامه هاش در حد توانم با بیان واقعیت ها روشنگری کنم. چراکه غالب مردم فقط ظاهر برنامه های یه شبکه رو می بینند و نمی دونند پشت پرده و هدف از برنامه های یه شبکه چیه در حالی که پشت پرده و هدف هر چیز و هر شبکه بسیار بسیار مهم تر از ظاهر برنامه های اون چیز و یا اون شبکه است چراکه هر شبکه ظاهر برنامه هاش رو متناسب با هدف شبکه خود میچینه و این یه چیز مسلّمه. خود ما وقتی میخوایم مثلا یه صندلی درست کنیم صندلی مون رو جوری درست می کنیم که به هدف از صندلی ساختنمون برسیم مثلا یه بار یه صندلی رو برا یه بچه درست می کنیم خب باید جوری بسازیم که متناسب با قد و هیکل و ... یه بچه باشه. بنابراین هدف و پشت پرده هر چیز تاثیر بسیاری بر ظاهر اون چیز میذاره.

همین دوستانی که تو این وب به ما کم لطفی می کنند گول ظاهر این شبکه رو خوردند. به عنوان مثال این دوستان خبر ندارند که شبکه من و تو با این همه کارمند و مجری و ابزار و امکانات و ... بودجه و پولش از کجا در میاد. خبر ندارند شبکه من و تو هیچ خرجی که نداشته باشه فقط برا یه برنامه بفرمایید شامش هفته ای 1000پوند پول نقد به برنده مسابقه و نفری120پوند به هر شرکت کننده برای تهیه شام میده. تهیه کننده همین بفرمایید شام ( تیام بصیر ) تا حالا چند بار به کشورهای مختلف غیر از انگلیس مثل سوئد و دبی برای تهیه این برنامه رفته. خب ضبط یه برنامه به قول عامیانه اش کشکی که نیست فیلمبردار میخواد صدابردار می خواد کارگردان می خواد وسیله برای حمل و نقل امکانات و وسایل می خواد خب این ها همه پول می خواد دیگه مفتی و صلواتی که نیست. این پول ها از کجا میاد؟ تا به حال 46 گروه تو برنامه بفرمایید شام این شبکه شرکت کردند که با یه حساب سرانگشتی معلوم میشه که شبکه من و تو فقط برای این برنامه اونم تا الان فقط 46000 پوند به برنده های این برنامه و 22080 پوند به هر شرکت کننده برای تهیه غذا داده که جمعا میشه 68080 پوند. حالا این رقم فقط هزینه شرکت کننده های این برنامه است هزینه کارگردانی و فیلمبرداری عالی و با کیفیت و ... این برنامه که دیگه بمونه... . دوستان براستی این پول از کجا میاد؟

شما اگه اکثر شبکه های ماهواره ای رو ببینید، می بینید این شبکه ها حداقل تو هر یک ساعت 20 الی 30 دقیقه تبلیغات پخش می کنند و حتی در حین پخش برنامه هاشون زیرنویس تبلیغاتی هم پخش می کنند و از این طریق بودجه برنامه هاشون رو تامین می کنند. همین شبکه های صدا و سیما با اینکه شبکه هایی دولتی اند و دولت سالانه براشون بودجه تامین می کنه، کلی پیام بازرگانی پخش می کنند تا بتونند هزینه و بودجه خودشون رو دربیارند.

یه نکته: شبکه من و تو کلا 3-4 تا تبلیغات یا به قول معروف پیام بازرگانی داره که تو طول روز این تبلیغات رو هم رفته 10 بار پخش نمیشند و این شبکه میانبرنامه های خودش رو با تبلیغ برنامه های خودش مثل اینکه بفرمایید شام و فلان برنامه ساعت چند پخش میشه و ... پر می کنه پس معلومه که بودجه شبکه من و تو از تبلیغات و پیام های بازرگانی در نمیاد یا اگه بخوام واضح تر بگم باید بگم عمرا بشه که بودجه کلان این شبکه با این برنامه های پرهزینه از چهار تا تبلیغاتی که رو هم رفته ده بار پخش نمیشه تامین بشه درسته؟

با این اوصاف دوستان من شما بگید شبکه من و تو با این همه کارمند و این همه امکانات و مجری و برنامه های پرهزینه اش (که من فقط یه نمونه از هزینه های کلان برنامه هاش رو براتون تشریح کردم) بودجه و پول این همه خرج و هزینه رو از کجا در میاره؟ تا حالا دقت کردین به آخر بعضی مستندهایی که تو این شبکه پخش میشه؟ اگه دقت کرده باشین حتما آرم بی بی سی رو که بودجه اش رو دولت انگلیس میده آخر بعضی از این مستندها می بینید. آیا براتون سوال شده که چطوری و چرا بی بی سی آرشیوش رو در اختار شبکه من و تو قرار داده؟

 تا حالا دقت کردین که امتیاز بسیاری از مستندها و برنامه های شبکه من و تو مثل همین بفرمایید شام خریداری شده و از این طریق اجازه پخش این برنامه ها رو گرفتند و خود همین تیام بصیر و سایر مجری ها مثل رها اعتمادی یا امید خلیلی به این موضوع ( خریداری امتیازهای بسیاری از برنامه ها ) چندین و چند بار تو شبکه اعتراف کردند. سوال: این همه هزینه های سنگین رو که شبکه من و تو از پخش اتفاقی چند پیام بازرگانی در نمیاره که. پس  این پول های زیاد و هزینه های سنگین که صرف خریداری این برنامه ها میشه از کجا در میاد؟

آیا تا به حال براتون سوال شده که چرا شبکه من و تو نه تنها از اعتراض های مردم انگلیس ( جنبش ضد سرمایه داری ) دفاع نکرده بلکه اسم این معترضین رو تو برنامه های مختلفش اغتشاش گر و یاغی هم گذاشته؟

تا حالا به برنامه اتاق خبر و منابعی که اتاق خبر ازش خبرهاش رو انتخاب می کنه دقت کردین؟ همین امشب برین نگاه کنید منابعی که معمولا تو این برنامه ازش خبر نقل میشه کدوم منابع اند؟ آیا منابعی اند که صاحبان آنها خیر و صلاح ایران و مردم ایران رو می خواهند؟ برای جواب به این سوال من چند تا از منابعشون رو نام می برم بعد خودتون قضاوت کنید:

نشریۀ ساندی تایمز، نووستی، نشریۀ انگلیسی "سان"، روزنامه  انگلیسی دیلی تلگراف، واشنگتن پست، REUTERS ، AFP،  AP و...

دوستان من استودیو شبکه من و تو می دونید کجاست؟ خب بگید دیگه...

این آدرس استودیو شبکه من و تو است:

Marjan Television Network Ltd
Capital Studios
13 Wandsworth Plain London SW18 1ET

می دونید اینجا کجاست؟ تو گوگل مپ (google maps ) این آدرس رو که وارد کنید اسم "های استریت" رو میبیند. می دونید های استریت کجاست؟ این آدرس می دونید کجای لندنه؟ یه منطقه که کاخ ملکه الیزابت هم تو همین منطقه است. یه بار از خودتون سوال نکنید که چرا استودیو شبکه من و تو در منطقه ای است که کاخ ملکه الیزابت هم در همون جاست چون حتما! اتفاقیه دیگه نه؟!!!

اونوقت وقتی میگن بودجه شبکه من و تو از انگلیس تامین میشه، سریع و با نگاه اول و عامیانه می گیم نه. اما وقتی اینها رو بدونیم جایی برا نه گفتن باقی نمیمونه.

راستی یادمون نرفته که از قدیم و ندیم ایران و انگلیس آبشون تو یه جوب نرفته و نمیره. شبکه من و تو داره از لندن ( انگلیس ) برنامه پخش می کنه. خب مسلما اگه یه کلمه تو شبکه حرف بزنه که با منافع انگلیس جور در نیاد سریع شبکه رو می بندند. برا اینه که همیشه و همیشه حرفهای شبکه من و تو علیه ایران بوده. شما برنامه های شبکه من و تو رو که نگاه می کنید از اتاق خبر گرفته تا سالی تالک یا دکتر کپی و ... می بینید همه اش چیزهای منفی در مورد ایران میگن. جوری شده بود که چند بار بیننده ها ایمیل داده بودند به این شبکه که چرا همه اش چیزهای منفی ایران رو میگید؟!!! یعنی خداییش تو ایران هیچ چیز مثبتی وجود نداره؟!!! همه می دونیم انگلیس یکسره به ضرر ایران کار کرده و می کنه و بابابزرگ های ما بهش روباه پیر می گفتند و هنوز هم انگلیس با این نام در بین ما معرفی و شناخته می شه. خب یه شبکه که علیه انگلیس ( روباه پیر ) یک کلمه حرف نمیزنه به نظر شما برای ایران کار می کنه؟ از قدیم گفتند کسی واقعا دوست توست که با دوست تو دوست باشه و با دشمن تو دشمن باشه. همین رو ما تو دینمون هم داریم. دوستان! شبکه من و تو اگه دوست ما بود که باید با دشمن ما هم دشمن بود یا لااقل ازش طرفداری نمی کرد.

دوستای گلم! اصولا هیچ رسانه ای نمی تونه ادعا کنه که یک رسانه ی بی طرفیه. چراکه هر رسانه ای هر نوع برنامه ای که داشته باشه هر نوع مخاطبی داشته باشه هر نوع اسپانسری داشته باشه و خلاصه هر رسانه ای بالاخره یه مدیر داره یه مسئول داره که مسلما اون رسانه طبق نظر اون شخص اداره میشه. به عنوان مثال هر کدوم از ما در موضوعات و مسائل مختلف یکسری عقاید برا خودمون داریم یکسری چیزها رو بهش معتقدیم و یکسری چیزها رو قبول نداریم و باهاش مخالفیم درسته؟ بنابراین وقتی یه وبلاگ می زنیم ( که این هم خودش در قالب کوچکتر یه رسانه محسوب میشه ) مطمئنا مطالب، عکس ها و به طور کلی چیزهایی که تو وبلاگمون می ذاریم که به نفع ما و مورد پسند ماست و ما به عنوان مدیر و اداره کننده وب باهاش موافقیم. همین مسئله دقیقا تو رسانه ها و شبکه های ماهواره ای وجود داره. مثلا آقای کیوان عباسی که مدیر شبکه من و تو است مسلما برنامه های شبکه اش رو متناسب با عقاید خودش انتخاب و کم و زیاد و پخش می کنه و به طور کلی هر اتفاقی که تو این شبکه بیفته زیر نظر ایشونه. پس با این حساب نمیشه گفت شبکه من و تو و یا هر شبکه دیگه ای بیطرفه چرا که داره اون رسانه طبق نظر اون شخص اداره میشه و اون شخص هم به یکسری چیزها معتقده و یکسری چیزها رو قبول نداره. البته ناگفته نمونه که الان مُد شده هر شبکه ای که سر کار میاد ادعای بی طرفی می کنه و این خودش یه شیوه برا جذب مخاطبه. من هم تو همین وبم اگه با ژست بیطرفانه حرف می زدم تعداد بازدیدم از اینی که هست خیلی بیشتر بود.

برید از کسانی که اهل رسانه اند بپرسید. درسته بسیاری از رسانه ها خواستند وانمود کنند که بی طرف اند مثل همین بی بی سی و همین من و تو ولی همه می دونند که بی بی سی و من و تو و خیلی از شبکه های دیگه همه اش در مورد ایران منفی حرف می زنن و ادعای بیطرفی می کنند ولی واقعا بیطرف نیستند.

راستی ناگفته نمونه که بعضی وقتها مدیر یک رسانه مجبور میشه تو رسانه اش حرفی رو بزنه که شاید خودش هم باهاش موافق نباشه ولی مجبوره این حرف رو بزنه و دلیلش اینه که اگه این حرف رو نزنه اسپانسرش دیگه ساپورتش نمی کنه.

دوستان همین بحث تو شبکه من و تو وجود داره به نظر شما شبکه من و تو یه رسانه بیطرفه؟ آیا اسپانسر شبکه من و تو (انگلیس) به من و تو اجازه میده که بخواد یک کلمه فقط یک کلمه علیه انگلیس حرف بزنه یا به نفع ایران حرف بزنه؟

اما اصل حرف من اینجاست. در مورد شبکه من و تو می دونید چرا بعضی ها هر چند می دونند که این شبکه از انگلیس تامین میشه و داره علیه ایران و ایرانی کار می کنه ولی باز هم مشتری این شبکه اند؟ چون شبکه من و تو با یه شیوه دیگه مخاطب جذب کرده و جوری عمل کرده که بیننده هاش با اینکه این ها رو می دونند ولی باز من و تو می بینند و یا حتی این مطالب رو انکار می کنند. خیلی ساده اون شیوه اینه که شبکه من و تو برا پشبرد اهداف و پشت پرده های سیاسی خودش با یه سری برنامه های سرگرمی و مستند و ... جذب مخاطب کرده تا وقتی خوب مخاطب جمع کرد حرفهای سیاسی و انگلیسی خودش رو به خورد این مخاطب ها بده. همین الان که در آستانه انتخابات مجلس هستیم شما می بینید که این شبکه یه برنامه ساخته در این مورد. هنوز این برنامه پخش نشده ولی حالا ببینید اگه این برنامه هم مثل سایر برنامه های سیاسی این شبکه علیه ایران نبود...

این قسمت از این پست تازه نوشته شده:

دوستان بله همین طور شد که گفتم:

تا الان شبکه من و تو چندین و چند برنامه در مورد انتخابات نشون داده و حتی اجتماعی ترین برنامه اش به نام من و تو پلاس هم از این قاعده استثنا نبوده. دوستان هیچ کدوم از این برنامه ها هم یه جمله مثبت در مورد ایران توش گفته نشد که نشد ...

22 بهمن که شد شبکه من و تو خودش رو بیشتر نشون داد. یه مستند پخش کرد که بختیار رو با این همه خیانت کرد فرشته و مردی الهی که انگار از طرف خدا اومده بوده...

حالا من این حرف ها رو زدم  ولی دوباره می بینیم به رگ عوامی و خامی بعضی ها برمیخوره که امیدوارم دیگه اینجوری نشه.

در آخر اینو بگم یه عده از مخاطب های این وب از چند وقت پیش شروع کردند گرو ها بر علیه این من و وبم ساختند و شروع کردند به فحاشی و بی بند و باری و ...

همین دیروز تو این وب به این آدرس  http://rahajoooooooooooooon.blogfa.com/

یاسی خانم یه کامنت گذاشته که این عین متن کامنتشه:

سلام مهسا جون.مهسا من خیلی حرصی ام دارم میسوزم این آرزو دیگه داره میره رو موخم.مخصوصا اون حرفش که به رها گفت آقا خانوم...خیلی دوست دارم بشونمش سرجاش ولی تنهایی نمیتونم.راستش با دنیز یه قراری گذاشتیم.اومدم به همتون خبر بدم.بیاین هر روز بریم تو وبش و نظر بذاریم تا بالاخره مجبور شه وبشو جمع کنه.البته نظراتونو یکم از حالت مودبانه خارج کنین باشه؟میای اینکارو بکنیم؟دارم به همه وبلاگا دونه دونه خبر میدم.

مهسا خانم هم در جوابش گفته من هستم

بعد از این قرارشون همین شخصی به نام دنیز روزی چند بار تو وبم به من فحاشی کرده که من تا نظراتش رو می دیدم به خاطر اینکه الفاظ بسیار بسیار زشتی توش به کار رفته بود سریع پاکش می کردم.

دیروز یکی از دوست هام بهم نظر داده که آرزو تو این فحش ها رو تو این وب نوشتی؟

رفتم نگاه کردم دیدم کلی فحش و ناسزا به نویسنده این وب گذاشته شده و تو قسمت اسم نظر دهنده نوشته شده آرزو. یعنی حسّابی جا خوردم. جالبه براتون بگم که من همیشه آدرس خودم و آدرسم رو میذارم ولی تو این فحاشی ها اسم من نوشته شده بود ولی آدرسی نبود.

عزیزانی که اینجوری تا حالا بهم کم لطفی کردین  و به گفته خودتون خواستین با فحاشی منو از ادامه وب نویسی منصرف کنید و چهره من رو هم خراب کنید، ای کاش به جای این کارها یه کوچولو هم به گفتگوی منطقی بپردازین که با شان ایرانی ما هم مناسب تره نه اینکه...

راستی دوستای گلم هدفم از اینکه این کم لطفی های بعضی دوستای عزیزم رو گفتم اینه که دوستان وقتی یه نفر یه حرفی میزنه که شاید شما مقداری اش رو قبول نداشته باشین خب می تونید خیلی راحت و منطقی باهاش گفتگو کنید نه اینکه ... درسته؟

به امید پیروزی و موفقیت روز افزون برای همه شما




:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: